HTML

Harcjármű makettezés kezdőknek

A blog célja, hogy a kezdő makettezőket érthető módon, a fokozatosság elvét követve beavassa eme hobbi rejtelmeibe.

Friss topikok

  • BÉPÉ: Hasonlóan hozzád, én sem vagyok vérprofi makettező, csak hobbi szinten űzöm ezt a - szerintem - ig... (2010.09.16. 13:39) Blog, de minek is?

Linkblog

Archívum

Blog, de minek is?

2010.09.15. 16:23 Berhidia

Nem vagyok egy vérprofi makettező. Többször gondoltam rá, hogy a tapasztalataimat megosztom másokkal, olyanokkal akiknek elsősorban kezdeti tanácsokra van szükségük. Miért is? Mert szeretem ezt a hobbit, szeretek segíteni másoknak, és szeretek írni is. Állítólag van hozzá vénám.

Bár már vagy tíz éve makettezem, több-kevesebb intenzitással (és szünetekkel), nem mondanám magam profinak. Nem azért mert béna lennék, hanem a körülmények miatt. Nincsenek drága szerszámaim, több tonna festékem és lakkom, még kompresszorom sincs (bár lassan lesz). Ennek köszönhetően megrekedtem egy szinten, ahol viszont elég sok tapasztalatot gyűjtöttem, és pont ezt szeretném megosztani olyan makettezőkkel, akik hasonló cipőben járnak. Nem tudnak, vagy nem akarnak hatalmas összegeket költeni erre a hobbira.

"Fegyvereim" mindössze a következők: szike, csiszolópapír, csipesz és persze ragasztó, festék, higító és ecset. Ja és tömítőpaszta, illetve időnként általános háziszerszámok (csípőfogó, fúró).

Próbálok az alapoktól indulni, olyan kérdésekkel nyitni, amelyek annyira alapvetők, hogy a feltevésükért némelyik fórumon lefejezés jár. Némi gyorstalpalás tán egy konkrét maketten mutatom be a különböző fogásokat, emellett lesznek időnként témafüggetlen tippek és trükkök, valamint hírek és egyéb információk is.

Miközben ezeket írom, én is fejlődök, szóval az olvasók előtt járok. Mivel most már úgy hozta az élet, hogy egy kicsivel többet én is megengedhetek magamnak. Így lassan beszerzek egy kompresszort és egy festékszóró pisztolyt, illetve kipróbálom a műgyanta öntést is. Mire a blogom tervezett végére érek, remélhetőleg ezeket is kitanulom, és ráadásul "kezdőként" veletek is közérthetőbb formában ismertethetem meg mindezt.

Jó böngészést! A kommenteket üdvözlöm!

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://harcjarmumakettezes.blog.hu/api/trackback/id/tr812298352

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BÉPÉ 2010.09.16. 13:39:43

Hasonlóan hozzád, én sem vagyok vérprofi makettező, csak hobbi szinten űzöm ezt a - szerintem - igen szép, hasznos és nem utolsósorban türelemfejlesztő tevékenységet. Valamikor a 60-as években kezdtem hozzá, akkor leginkább csak repülőgépeket lehetett kapni és szinte csak egy helyen Budapesten. Ez volt a "Merklines" a Váci utcában. Egyedül Ő árult Airfix maketteket (harci repülőket). Polgári utasszállító gépeket több helyen is lehetett vásárolni, főleg NDK és cseh gyártóktól,
Azután több év szünet következett. Katonaság munkahely keresés, családalapítás stb. Szóval kimaradt kb. 30 év. Ebből látszik, nem vagyok mai csirke. Igen, 63 éves vagyok (külsőleg). Belsőleg nem érzem ennyinek magam. Az ezredforduló táján ismét erőt vett rajtam a makettek utáni leküzdhetetlen vágy, ráadásul most már választék is van mindenből.
Ettől kezdve 1/35-ös harcjárművek lettek a kedvenceim, belőlük is elsősorban a II. vh-s német, kevésbé angol, amerikai, orosz gépek. Ha elkésuül egy-egy darab akkor kezdődik a fejtörés, milyen diorámát szerkesszek köré. A munkaszoba falain lévő polcok egyre jobban megtelnek mindenféle - jobb híján - alkotásnak nevezett eredményekkel. Ami azt illeti a legrosszabb fajtába tartozom, sosem vagyok elégedett az elkészült munkákkal. Mindig van ennél sokkal jobb a neten, vagy a makettinfón, vagy egyéb más portálokon. Amíg dolgoztam meglehetősen jól felszerelkeztem a makettépítéshez, mert tellett rá. Sajnos ezek az idők elmúltak, de meglehetősen jól bespájzoltam, így nem unatkozom, van mihez nyúlni.
Azt hiszem egyelőre ennyi elég, ha lesz arra érdemes makett, vagy dio, akkor felteszek néhány képet róluk. Üdv: BÉPÉ
süti beállítások módosítása